201807.05
0

Za nami je 2. podjetniški recept: Kako do dobrih kadrov ta hip?

V sredo, 4. julija 2018, je v organizaciji SBC – Kluba slovenskih podjetnikov na Dvoru Jezeršek v Cerkljah na Gorenjskem potekala SBC Akademija na temo: »Kako do dobrih kadrov ta hip?« Udeleženci so lahko prisluhnili praktičnim nasvetom strokovnjakov in podjetnikov o tem, kje in kako iskati želene delavce ter s kakšnimi izzivi se ob tem soočajo v podjetjih.  

Uroš Rosa, izvršni direktor podjetja Akrapovič, je v pogovoru z Goranom Novkovićem, izvršnim direktorjem SBC – Klub slovenskih podjetnikov, povedal, da v podjetju ob zaposlovanju delavcev iz tujine poskrbijo tudi za nastanitev in potrebne papirje. Opažajo, da so pri zaposlovanju delavcev iz Bosne in Hercegovine jezikovne in kulturne razlike večje, kot bi pričakovali. V podjetju se za premoščanje jezikovnih preprek vedno bolj poslužujejo slikovnih in video navodil, kar se je izkazalo za uspešno.

Ksenija Štrekelj, direktorica iskanja in selekcije in razvoja talentov v kadrovski agenciji Adecco H.R., je predstavila aktualne možnosti, ki so na voljo za lov na talente iz tujine. Poudarila je, da morajo podjetja, ki se odločijo za iskanje v tujini, dobro preučiti zakonodajo ter se seznaniti z omejitvami in institucijami, ki so pomembne za kadrovsko področje. Pri pristopu k iskanju kadrov je pomembno razmišljanje izven ustaljenih okvirov, menjajo pa se tudi oblike iskanja kadrov: ponudbe za zaposlitev danes niso več na papirju, ampak vedno bolj v elektronski obliki, na pomenu pridobivajo virtualni sejmi, dolga predstavitvena pisma nadomeščajo LinkedIn in družbena omrežja.

Alen Šinko, direktor podjetja Kovis, je predstavil izkušnje s pridobivanjem dobrih kadrov iz Hrvaške, Damjana Košir, direktorica področja zaposlovanja na Zavodu RS za zaposlovanje, pa je med drugim predstavila analizo o tem, s katerih območij prihajajo najbolj iskani delavci v Sloveniji.

V sklopu »TOP 5 konkretnih podjetniških receptov z Goranom Novkovićem« so predstavnice in predstavniki petih podjetij, članov SBC – Kluba slovenskih podjetnikov (Magneti, RLS, Tiko Pro, Polycom in Krevzel Instalacije), razložili, kako so se lotili iskanja kadra na alternativne načine in kako so naslovili izzive, ki so se pri tem pojavili.

Fotografije: Barbara Reya