201610.24
0

Slavnostno odprtje hotela Jama

pred 45-imi leti je bil zgrajen, doživljal slavo, bil kult svojega časa. Žal je doživel tudi propad, bil šest let zaprt in čakal na rušenje. A ga v družbi Postojnska jama niso hoteli porušiti, nasprotno, hoteli so mu vrniti glamur, ki ga je nekoč imel. In to v prenovljeni podobi. Njegova duša je milijon nočitev, kolikor jih je preštel do zaprtja.

Hotel Jama je nastajal v času gospodarskega razcveta in napovedi nove ere. Konec šestdesetih in začetek sedemdesetih let prejšnjega stoletja, ko so se vrata tedanje države na široko odpirala turizmu. Sočasno je nastajala tudi prva jugoslovanska avtocesta, ki je za začetek premostila le planinske ride med Vrhniko in Postojno. Tedanji upravljavci Postojnske jame so vedeli, da se mora turistično središče okrog jame hitro razvijati in da bo sodobni hotel del tega proaktivnega razvoja. Želeli so zgraditi hotel, na katerega bo ponosna Postojna in Slovenija. To je pomenilo nova delovna mesta ter ne nazadnje večji poslovni uspeh. Velika želja je bila uresničena, ko so 16. julija 1971 svečano odprli nov, sodoben Hotel Jama.

Vizije hitrega razvoja so se začele uresničevati že v letih, ki so prihajala – že istega leta so v Postojnski jami gostili 10-milijontega gosta, v naslednjih dveh desetletjih pa se je uresničeval še en cilj – milijon obiskovalcev Postojnske jame letno. In v skladu z večanjem števila obiskovalcev je raslo tudi število gostov v hotelu Jama.  Zabeležil je okrog milijon nočitev, dokler ni leta 2010 dokončno zaprl svojih vrat.

LEGENDA JE PONOVNO TU

Šest let po tem, ko je neslavno zaprl svoja vrata, so ga pretekli četrtek ponovno odprli. Še bolj pompozno, še bolj elegantno, domače in »jamsko« kot prej. Kultni hotel Jama je znova tu!

Več sto gostov – predvsem prijateljev in partnerjev,  saj je bila otvoritev poslovna – se je  prepričalo, kaj vse »premore«. Hotel ima  80 elegantnih sob, dve večnamenski dvorani,  Plesno dvorano in Tartarus, ki lahko skupaj sprejmeta do 600 oseb in sta idealni za kongrese, korporativne dogodke ali posebne priložnosti, restavracijo à la carte »Čarobni vrt« z najsodobnejšo kuhinjo, in celo zlati protokolarni pribor.

VLAKEC, ZMAJČKI, STAND UP, VIDEOPRODUKCIJA, VIRTUALNI OGLED JAME …

Dogodek ob otvoritvi so skrbno načrtovali. Vodilo večera je bil hotel v povezavi z jamo, saj je tone nazadnje hotel Jama – že samo ime vse pove. Gostom so že uvodoma na drugačen in zabaven način pokazali sobe, njihovo lastno videoprodukcijo, izjemne posnetke jame z dronom v najnovejši 4K-tehniki,  gostje so se lahko preizkusili kot vozniki jamskega vlakca in se – v skladu s tradicijo – za spomin tudi fotografirali. V hotel so namreč postavili tudi svoj zadnji marketinški izdelek, pravi jamski vlakec in vožnjo z njim v virtualnem okolju (video 360 stopinj). Na platnu v dvorani Tartarus pa so si lahko ogledali še posnetek mladih ribic v živo.

ODLOČITEV IN POT

Pred dvema letoma je padla težka, a prava odločitev, ki je po besedah direktorja podjetja Marjana Batagelja dolgo »zorela«, da bi hotelu povrnili blišč in ugled. Brez rušenja, s spoštovanjem do arhitekture in ljudi, ki so ga ustvarjali. Zato so se odločili za obnovo, a s sodobnimi rešitvami.  Energetska učinkovitost, steklo, avtohtoni materiali, les, kamen in toplina najbolj zaznamujejo osemmilijonski projekt, na katerega so v družbi izjemno ponosni.  V tako kratkem času lahko nekaj takega naredi le ekipa, ki ima jasen cilj. To je  zagotovo ena največjih investicij v turizmu v Sloveniji v letošnjem letu. Turizem v Sloveniji pa je z investicijami kronično podhranjen.

VINTAGE TRENDY

Leta 1971 je prvič odprl svoja vrata in že takrat je naznanjal nekaj velikega. To je bil čas upanja in hitrega razvoja, z leti je pridobival ugled in postopoma je postal pojem hotelirstva v Sloveniji. Z vsemi slavnimi obiskovalci je postal  kult. Vsak Postojnčan ve, kako je bilo stati pod njegovimi velikanskimi (ogromnimi) vabljivimi stopnicami in strmeti v veličastnost, ki jo ponuja. A upravljanje ni bilo njegovi slavi primerno. Zgubljal je glamur, tonil v povprečnost in na koncu končal v stečaju. Čeprav je propadel, pa mu je ostalo nekaj neprecenljivega. Njegove duše – milijona nočitev, ki jih je zabeležil – ne more nihče uničiti. Na tem je temeljila obnova. Originalni stoli, stari lestenci, slike, fotografije in napis še iz tistih časov dajejo hotelu pravšnjo mero starinskega videza, ki v kombinaciji s sodobnim notranjim dizajnom – čistimi, minimalističnimi potezami – ustvari čarovnijo. Čarovnijo in prijetnost, ki ju je čutiti tudi v Postojnski jami.

OŽIVLJANJE LEGENDE

Predsednik upravnega odbora Postojnske jame je z govorom, napisanem ob prvi otvoritvi hotela in ob filmu o slovenskem turizmu iz sedemdesetih let poudaril, da so takratni cilji še vedno aktualni. Gostje nekaj časa sploh niso vedeli, da bere govor izpred 45 let, saj gre pravzaprav za ene in iste stvari. Investicije, zaposlovanje, uspešnost poslovanja in preudarnost delujejo v vsakem času in prostoru, le doslednost je potrebna. Izpostavil je, da je turizem resna gospodarska panoga in da se ljudje, ki delajo v turizmu, ne smejo vesti kot turisti. In da en sam človek ne more doseči tako visokih ciljev. Je lahko le duhovni vodja v timskem delu, kjer so naloge in sprejemanje odločitev vnaprej razdeljene. Ob tem se je zahvalil zaposlenim, projektantom, izvajalcem in nadzoru, ki so sodelovali pri »oživljanju legende«.

Z VSEMI LOKOMOTIVAMI NAPREJ

Z otvoritvijo tega vrhunskega objekta, ki dopolnjuje in zaokrožuje ponudbo celotnega parka Postojnska jama so dosegli začetni hotelirski preboj in stopili v nov del turistične dejavnosti. Imajo že zastavljene načrte in ideje, kam želijo peljati zgodbo kultnega hotela. Kongresni turizem je zagotovo del teh načrtov. V povezavi s čudovitim ambientom v hotelu in obema svetovnima znamenitostma, Postojnsko jamo in Predjamskim gradom, lahko ponudijo to, kar zmorejo le redki v regiji. Zdaj jih čaka veliko dela na področju trženja in prodaje, saj želijo tudi tu postati najboljši.

Fotografije: Iztok Medja in Valter Leban za Postojnsko jamo d.d.