201701.16
0

Skaza vstopa v 40. leto delovanja z rastjo

Po kriznih razmerah leta 2008, ko so bili prisiljeni v odpuščanja, Skaza v zadnjih letih ponovno beleži skokovito rast. Če so leta 2008 ustvarili okoli 8 milijonov evrov prihodkov, naj bi jih v letošnjem letu po načrtih 38,5 milijona evrov. V zadnjih letih raste tudi dobiček podjetja. Leta 2015 je dobiček Skaze znašal 1,5 milijona evrov v poslovnem načrtu za leto 2017 pa načrtujejo 2,5 milijona evrov dobička.

V družbi Skaza so temeljito spremenili tudi miselnost. Postali so bistveno bolj pogumni pri spremembah in razvojnih odločitvah. Iz nekoč predvsem proizvodnega podjetja, ki brizga plastiko, so se spremenili v razvojno-prodajno družbo.

V obnovo novih prostorov je Skaza investirala 5 milijonov evrov

V Velenju, ob državni cesti proti Koroški, so kupili 35.000 kvadratnih metrov prostorov. Gre za prostore starega Vegrada, ki se nahajajo blizu obstoječih proizvodnih, skladiščnih in upravnih objektov podjetja. Za nakup, obnovo in opremljanje novih prostorov so namenili okoli 5 milijonov evrov. V teh dneh bodo na novo lokacijo, ki jim bo omogočila bistveno povečanje zmogljivosti, začeli seliti avtomobilski program. Dokončna selitev v nove prostore pa je predvidena spomladi, natančneje maja 2017, ko bodo praznovali tudi 40 let delovanja.

new-skaza-plastic_moulding

Nova uprava, proizvodnja in logistični center Skaza

Za naložbe so poleg omenjene investicije lani namenili še dodaten 1 milijon evrov. V 2017 načrtujejo za približno 4 milijone evrov naložb, predvsem v digitalno transformacijo in avtomatizacijo proizvodnje. Naložbe v avtomatizacijo ne pomenijo nevarnosti za zaposlene. Z avtomatizacijo bodo zaposleni dobili več časa za ustvarjalnost, razmišljanje o izboljšavah in izobraževanje. V izobraževanje zaposlenih so namreč v preteklem letu vložili skoraj 200.000 evrov, povprečno pa se njihovi zaposleni letno izobražujejo približno 28 ur. Skupina Skaza trenutno zaposluje okoli 300 ljudi, kar naj bi letos povečali še za 30, predvsem na področju razvoja, dizajna in digitalne transformacije.

Družba izvozi 97 odstotkov proizvodov in je specializirana za štiri industrije: pohištveno, avtomobilsko, elektro in za belo tehniko. Prisotni so na 58 trgih, največ izvozijo v Nemčijo, Švico in na Nizozemsko. Veliko večino, okoli 98 odstotkov prihodkov, kot razvojni dobavitelj še vedno opravijo s proizvodnjo brizgane plastike za znane kupce. Do leta 2020 pa so si zadali cilj, da delež lastne blagovne znamke v prihodkih povečajo na petino. Že sedaj pa imajo za 1,6 milijona evrov naročil za proizvode lastne blagovne znamke.