201709.04
0

Rekorden obisk v Parku Postojnske jame

Sredi avgusta je minilo sedem let, odkar je vodenje podjetja Postojnska jama prevzel Marjan Batagelj, določil nove smernice razvoja, zastavil visoke cilje in s tem postavil nove temelje ne samo postojnskemu, ampak tudi slovenskemu turizmu. V vseh teh letih so razvoj turizma ustvarjali s pomočjo promocijsko – prodajnih aktivnosti, kot tudi z razvojem produktov, višanjem kakovosti storitev in ne nazadnje z vlaganjem v infrastrukturo, tako, da so bili na sezone, ki so prihajale, pripravljeni. Uspehi so zgolj posledica skrbnega načrtovanja in pravočasnega zaznavanja potreb sodobnega gosta.

V Parku Postojnske jame namreč v letošnjem letu beležijo fenomenalno dober obisk in lahko govorijo o najboljši sezoni zadnjih treh desetletij in eni najboljših nasploh, saj rekordi padajo kot po tekočem traku. Izjemne rezultate tako beležijo po številu obiskovalcev vseh znamenitosti Parka, zasedenosti nočitvenih kapacitet, pa tudi prometu v gostinstvu in trgovini. Rekordni dan po številu obiskovalcev v enem dnevu je bila sobota, 19. avgust, ko si je Postojnsko jamo ogledalo 6730 gostov, Predjamski grad 2892, ostale znamenitosti pa še nadaljnjih 3000 obiskovalcev. Tako so skupaj v enem dnevu zabeležili okrog 12500 obiskov, kar je več kot primerljivo z leti, ko je Postojnsko jamo obiskovalo največje število gostov. Še vedno največ obiskovalcev prihaja iz tradicionalnih trgov: Italija, Nemčija, Madžarska, Velika Britanija, Poljska in druge evropske države, med prvimi desetimi po številu pa so tudi gostje iz Južne Koreje, Japonske, ZDA in Izraela. Delež domačih obiskovalcev je v poletnih mesecih kot po navadi manjši od letnega povprečja in se giblje okrog  8%.

Predjamski grad_2017_002

Sicer pa vse znamenitosti v upravljanju podjetja Postojnska jama v primerjavi z lanskim letom beležijo porast števila obiskovalcev. V primerjavi z lanskoletnim se odstotek povečanja giblje od 12 do 23 % odvisno od znamenitosti, skupno število obiskov pa je v primerjavi z lanskim letom večje za skoraj 15 %, kolikor znaša tudi porast števila obiskovalcev Postojnske jame. Postojnsko jamo si je od začetka leta do konca avgusta ogledalo 560.000 gostov, vse znamenitosti v upravljanju podjetja pa že 900.000. Tako še pred koncem leta pričakujejo tudi skupno 38 milijontega obiskovalca Postojnske jame, čeprav je bilo to načrtovano šele v naslednjem letu, ko bodo praznovali 200. obletnico odkritja notranjih delov Jame. Čeprav vsa turistična Slovenija šteje prihode in število gostov (približno 15% porasta), so sami najbolj ponosni na finančne kazalce. Slovensko povprečje porasta prometa turističnih akterjev je 5,6%, kar še vedno kaže na “cenenost” slovenskega turizma. V Postojnski jami so prihodki porasli v prvih osmih mesecih za 20%, tako, da z veliko verjetnostjo trdijo, da bodo poslovno leto konačali s 25 miljonov Eur prometa v primerjavi z lanskimi 20 miljoni in s kar 7 miljoni čistega dobička (lani 5 miljonov). To jim omogoča nove investicije in prevzeme, ki jih financirajo izključno z lastnimi sredstvi. Seveda pri tem ne pozabljajo za zadovoljstvo zaposlenih in v času rekordov tudi mesečno dodatno nagrajujejo njihov trud. To jim omogoča visoka dodana vrednost na zaposlenega, ki bo letos presegla 70.000 Eur.

Za odlično poslovno potezo se je izkazala tudi prenova Hotela Jama, ki je v dobrem letu ponovnega poslovanja postal eden najbolje ocenjenih hotelov v Sloveniji. Hotel v neposredni bližini vhoda v Postojnsko jamo, a še vedno sredi neokrnjene narave, beleži izjemen obisk, saj je v poletnih mesecih vsak dan praktično v celoti zaseden, zato že razmišljamo o prenovi še drugega dela z dodatnimi 80 sobami. Tudi po glavni poletni sezoni hotel ne zapira svojih vrat, spremenila se bo le struktura obiskovalcev – pretežno pare in družine, ki bivajo pri njih v poletnem času, bodo zamenjali poslovni in skupinski gostje. Dokazali  so, da tudi trditve, da hotel potrebuje tri leta, da postane upešen, ne držijo. Res pa je, da so njihovi pristopi v hotelirstvu popolnoma drugačni od običajnih in utečenih v slovenskem prostoru.

Hotel Jama zunanja terasa_144

Tudi letos izpostavljajo nekaj novosti v ponudbi, ki so zadnja leta pri Postojnski jami stalnica. V Parku Postojnske jame so gostinsko ponudbo dopolnili z novo restavracijo, ki so jo poimenovali »Magdalena Food & Fun«. Gre za kombinacijo sodobne »street food« ponudbe in domačih dobrot. Sicer pa se ponudba parka prilagaja povpraševanju obiskovalcev, še posebej v gostinstvu, namestitvah in prodaji spominkov. Obdržati in nadgraditi želijo tudi kakovost vseh njihovih storitev. Tako med Postojnsko jamo in Predjamskim gradom tudi letos vozi brezplačen avtobus, še vedno imajo na voljo brezplačne varovane pesjake, kjer lahko gostje pustijo svoje domače ljubljenčke med svojim obiskom jame in njihovo kapaciteto so morali zaradi povpraševanja še povečati. Poleg tega v Predjamskem gradu uvajajo fotografiranje v viteških oklepih, viteške tabore s ponudbo streljanja s samostreli in loki ter nočni ogled gradu z zvočno interpretacijo.

Restavracija Magdalena_128

Daleč najpomembnejše pa so novosti pri interpretaciji Postojnske jame, Predjamskega gradu, Proteusove jame Vivarija in razstavnega Paviljona EXPO, saj na ta način postane doživetje izjemno in nepozabno. Obiskovalcem je letos na voljo prenovljeni Vivarij Proteus, ki je posvečen izredno bogatemu živalskem svetu jame, dopolnjen tudi s prikazom lanskoletnega zgodovinskega dogajanja za Postojnsko jamo – razmnoževanja človeške ribice. Vivarij ima posebno izobraževalno vlogo, zato jih je ob idejnih zasnovah prenove vodila tudi želja po tem, da bi obiskovalcem, predvsem otrokom, njihove živali ostale čim bolj v spominu. Tako je nastal Svet junakov teme, saj prilagoditve živali spominjajo na posebne sposobnosti, kakršne imajo samo super junaki. V prenovljenem Vivariju bodo vsi na duhovit in preprost način spoznali zanimive in prikupne živali, ki živijo v najbolj raznolikem živalskem jamskem habitatu na svetu.

Postojnska jama Vivarij Proteus_019

Trudijo se, da je obisk atrakcij Parka Postojne jame doživetje. To potrjuje tudi dejstvo, da so že nekaj let zapored prav vse njihove atrakcije in tudi namestitve prejele Certifikat odličnosti (Cerificate of Excellence), ki ga na podlagi ocen obiskovalcev podeljuje največji turistični spletni portal na svetu Tripadvisor, saj povsod dosegajo oceno najmanj 4,5 od 5 možnih.

Fotografije: Iztok Medja, vir arhiv Postojnska jama