201809.19
0

Nasledstvo družinskega podjetja: če imate družinske naslednike ali ne

Pod tem naslovom so na 3. SBC Akademiji v organizaciji SBC – Kluba slovenskih podjetnikov, ki je 18. septembra potekala v hotelu Mons v Ljubljani, uveljavljeni, uspešni podjetniki, lastniki in direktorji družinskih podjetij spregovorili o izzivih, ki jih prinaša vodenje družinskih podjetij in iskanje naslednikov.

Je treba, da je naslednik res družinski član? Kako vzgajati naslednike? Jih je smiselno iskati zunaj družinskega kroga? Kako prenesti vodenje podjetja na menedžerja, nevečinskega lastnika? In kakšna je vloga žensk v podjetju?

Simona Petrič iz podjetja Elvez je prepričana, da je sodobno voditeljstvo v podjetjih srednjega spola, se pa nagiba v prid ženskim sposobnostim: intuiciji, multiopravilnosti, celostnemu pogledu na stvari. Nuša Pavlinjek iz podjetja Roto opaža, da so ženske posebej osredotočene na učinkovito vodenje in izogibanje tveganim naložbam. Ustvarjalnim otrokom pa je treba pomagati zagnati start-upe. Pri tem naj pomagajo starši, pozneje pa podjetje priključijo in uveljavijo pridobitve, ki jih zagonsko podjetje prinaša.

V razpravi so sodelovali še Tanja Skaza (Plastika Skaza), Tone Stanovnik (Špica International), Uroš Frantar (Tinex), Marko Lukić (Lumar), Marko Lotrič (Lotrič Meroslovje) in Mirko Strašek (KLS Ljubno).

Ameriška strokovnjakinja za družinsko podjetn​ištvo dr. Bridget Kustin je spregovorila o pristopih in predstavila zanimive ugotovitve o družinskih podjetjih:

-          raziskave, opravljene v različnih državah po svetu, kažejo, da ljudje bolj zaupajo družinskim podjetjem v primerjavi z drugimi podjetji,

-          pripadnost zaposlenih v družinskih podjetjih je višja v primerjavi z zaposlenimi v drugih podjetjih,

-          raziskave kažejo, da bi tisti, ki želijo delati v podjetjih, raje delali za družinska kot za druge vrste podjetij.

Družinskim podjetjem v Sloveniji Kustinova med drugim svetuje, naj širijo vrednote med generacijami, ki so vključene v podjetja, pozorni naj bodo na čustvene veščine, vlagajo naj v skupnost in naj ne ustvarjajo le delovnih mest, temveč kakovostna delovna mesta.

V SBC – Klub slovenskih podjetnikov smo ob tej priložnosti z velikim veseljem pozdravili podjetja ADRIAING Koper, LAGEA Brežice in TOTAL iz Novega mesta, ki vsak na svojem področju pišejo uspešne podjetniške zgodbe.

Fotografije: Barbara Reya za SBC – Klub slovenskih podjetnikov