201612.15
0

Kovis predstavil projekt FUTURA

Kovis je mednarodno inovativno podjetje iz Brežic, ki proizvaja visoko kakovostne proizvode za železniška vozila. Posebej se je podjetje mednarodno uveljavilo s proizvodnjo zavornih diskov za vse vrste železniških vozil od lokomotiv, tramvajev, metrojev pa vse do hitrih vlakov. Poleg zavornih diskov je Kovis tudi največji proizvajalec ležajnih ohišij za tovorne vagone v Evropi.

V letošnjem letu se je podjetje, skupaj s tremi partnerji, lotilo projekta FUTURA, katerega glavni cilj je izboljšanje kakovosti in varnosti življenja več kot 55 milijonov državljanov EU, ki živijo ali delajo v bližini železniške proge. Predlagani projekt bo zagotovil zadnje razvojne korake pri uvedbi deljenih zavornih diskov (Divided Rail Freight Brake Disc – disk DRFB) za železniški tovorni promet. Gre za revolucionarno rešitev, ki vpliva na 3 ključne elemente v železniškem tovornem prometu: 1) varnost in zaščita, 2) zdravje in okolje ter 3) stroškovna učinkovitost z močnimi horizontalnimi in vertikalnimi učinki »prelivanja« ter bistvenimi družbenimi, gospodarskimi in tehničnimi učinki.

Danes obstajata dve konkurenčni rešitvi: zavorni blok K in nedeljeni zavorni disk (trenutno stanje tehnike). Čeprav je nedeljeni zavorni disk boljša rešitev, saj zagotavlja večjo varnost, manj hrupa in manj tresljajev, se v praksi uporablja v manj kot 10 % primerov, saj je cenovno nekonkurenčen. To težavo odpravlja projekt FUTURA.

V konzorciju sodelujejo 4 zelo vplivna podjetja na področju razvoja, proizvodnje in preizkušanja komponent za železniška tovorna vozila, in sicer Kovis iz Slovenije, Omnia in Vud iz Slovaške ter ZX-Benet iz Češke.

Konkretni cilji projekta FUTURA so: znižati raven hrupa, skrajšati zavorno pot, zmanjšati tresljaje ter maso zavornega diska. Posledično bodo ukrepi pripomogli k zmanjšanju števila nesreč, zmanjšanju škode na tovoru, za 50 % podaljšali življenjski cikel koles ter znižali strošek življenjskega cikla diska. Vse te prednosti so prepoznali tudi pri Evropski komisiji. Za razvojni projekt FUTURA so tako pridobili sredstva raziskovalnega in inovacijskega programa Evropske unije OBZORJE 2020.

Zavorni disk DRFB bo bistveno prispeval k povečanju prevoženih količin tovora po železnici, ki je okolju prijaznejši način v primerjavi z alternativnima načinoma (po cesti in zraku). Skupna razpoložljiva velikost trga za inovacijo je približno 12 milijard evrov na leto. Ključni ciljni trgi so EU, ZDA, Kanada, Ruska Federacija, Kitajska, Indija in Brazilija.

kovis-2

Prototip zavornega diska DRFB je bil prvič predstavljen na letošnjem sejmu železniške opreme InnoTrans 2016 v Berlinu, kjer je požel veliko zanimanje. Prvi prototipi, ugotovitve in rezultati laboratorijskih preiskav so bili predstavljeni strokovnjakom iz ustreznih regionalnih, nacionalnih in evropskih interesnih skupin in dobaviteljev.

1. decembra pa je podjetje Kovis v sejni sobi Mladinskega centra v Brežicah organiziralo Kick-off konferenco projekta, na kateri so skupaj s partnerskimi podjetji, predstavili projekt FUTURA strokovni in širši javnosti. Dogodka so se med drugim udeležili tudi brežiški župan Ivan Molan, direktor GZS OZ Posavje, Krško Darko Gorišek, predstavnica RRA Posavje mag. Nataša Šerbec in ravnatelj SPSŠ Krško Jože Pavlovič.

Napredek pri projektu lahko spremljate na socialnem omrežju Facebook ter spletni strani.