201601.11
0

Akrapovič slavi 25 let tehnološkega razvoja in inovacij

Za podjetje Akrapovič je leto 2016 pomembna prelomnica, saj praznuje 25. obletnico delovanja. Pomembno obletnico bodo praznovali vse leto z različnimi dogodki, za to priložnost pa bodo na trg poslali tudi omejeno izdajo posebnih izpušnih sistemov za motocikle in avtomobile.

Praznovanje začenjajo s predstavitvijo posebnega logotipa, ki so ga oblikovali posebej za to priložnost. Logotip vsebuje številko »25« v obliki dirkalne steze, ki ponazarja eno najpomembnejših področij, s katerim se podjetje ukvarja: s čustvi napolnjen in izredno razburljiv svet dirkanja. Logotip je bil premierno predstavljen na Akrapovičevem koledarju za leto 2016, ki vsebuje ilustracije, povezane z nekaterimi najpomembnejšimi Akrapovičevimi prelomnicami od leta 1991, ko je podjetje ustanovil Igor Akrapovič.

Novi logotip se bo vso sezono pojavljal na vidnih mestih po vsem svetu v vseh motociklističnih in avtomobilskih dirkaških razredih, kjer je podjetje prisotno, od serij MotoGP™, WSBK, Supercross, Super Stock, MXGP, EWC in DTM do FIA WEC. Prva dirka, na kateri bo predstavljen novi logotip, bo otvoritvena dirka v razredu Supercross 9. januarja v Anaheimu v Kaliforniji. Na njej bodo člani ekipe Red Bull KTM Factory Racing Ryan Dungey (aktualni svetovni prvak iz sezone 2015), Marvin Musquin in Dean Wilson vozili motocikle KTM 450 SX-F Factory Edition, katerih izpušni sistemi bodo opremljeni z novim Akrapovičevim logotipom.

Od skromnih začetkov na začetku 90. let 20. stoletja je podjetje Akrapovič vztrajno raslo. Prva pomembna prelomnica se je zgodila leta 1993, ko je podjetje vstopilo v razred Pro Superbike in sklenilo partnerstvo z ekipo Kawasaki Deutschland, potem ko je njegov izpušni sistem premagal tovarniško različico. S širitvijo v WSBK je leta 1997 podjetje doseglo prvo zmago v tej seriji: slavil jo je japonski tovarniški dirkač Akira Yanagawa na Kawasakiju. Leta 1997 je podjetje razvilo in strankam ponudilo izpušne sisteme iz titana za Kawasakijeve in Yamahine športne motocikle. Pozneje so bili izpušni sistem iz titana na voljo za najrazličnejše motocikle.

Leta 1999 se je podjetje z odprtjem nove, 3.000 m² velike tovarne preselilo v večje prostore. To leto je bilo prelomno tudi z dirkaškega vidika, saj so prav vse japonske ekipe v svetovnem prvenstvu v razredu Superbike uporabljale Akrapovičeve izpušne sisteme, kar je samo še potrdilo visoko kakovost in ugled izdelkov.

Nov mejnik na dirkaški sceni je podjetje doseglo leta 2000, ko je Colin Edwards (Honda) z zmago v prvenstvu WSBK postal prvi Akrapovičev svetovni prvak. Temu sta leta 2002 sledila vstop v MotoGP in sodelovanje s tovarniškimi ekipami na najvišji ravni motociklističnega dirkanja. Podjetje se je še naprej moderniziralo, pri čemer je izboljševalo proizvodnjo in skrbelo za dobro usposabljanje zaposlenih.

Leta 2005 je s predstavitvijo prvega heksagonalnega izpušnega sistema poskrbelo za pravo revolucijo na motociklističnem trgu in za velik korak naprej. Po uspehih v motociklističnem svetu je podjetje nato doseglo tudi prvo zmago na 24-urni avtomobilski dirki, saj je ekipa Manthey-Racing leta 2008 zmagala na prestižni dirki za 24 ur Nürburgringa.

Proti koncu prvega desetletja 21. stoletja se je podjetje še naprej širilo in leta 2009 je v velikem prizidku, zgrajenem v sklopu tovarne v Ivančni Gorici, odprlo novo sodobno opremljeno livarno titana. Sledila so partnerstva z uglednimi avtomobilskimi dirkaškimi ekipami, kot sta bila leta 2012 Audi Sport v prvenstvu FIA WEC in BMW Motorsport v seriji DTM. Na podlagi partnerstva z Audi Sportom, sklenjenega leta 2012, je podjetje z dirkalnikom Audi R18 e-tron quattro doseglo prvi naslov avtomobilističnega svetovnega prvaka. Audijevi dirkalniki razreda LMP1, opremljeni z Akrapovičevimi izpušnimi sistemi, so bili od leta 2010 do 2014 nepremagljivi na dirki za 24 ur Le Mansa. Novi partnerji so bili razkriti leta 2013, ko je podjetje postalo uradni dobavitelj ekipe Aston Martin Racing v prvenstvu FIA WEC ter uradni opremljevalec ekipe X-raid in njenih dirkalnikov MINI ALL4 Racing. Partnerstvo z ekipo X-raid je pripeljalo tudi do zmag na zahtevnem reliju Dakar.

Podjetje velja za najboljšega proizvajalca visokokakovostnih izpušnih sistemov na svetu ter kot tako redno prejema najrazličnejše nagrade in priznanja. Leta 2014 je za izpušni sistem iz linije Evolution iz titana za Ducati 1199 Panigale prejelo izredno pomembno nagrado »Red Dot: Best of the Best« v kategoriji produktnega oblikovanja (najvišjo možno nagrado na tem področju), kar je samo še potrdilo visoke standarde, ki jih podjetje dosega. Opisani izpušni sistem je na ogled v muzeju Red Dot Design v Essnu.

Podjetje Akrapovič je leta 2015 meje inovativnega razvoja in izdelave izpušnih sistemov v avtomobilskem in motociklističnem segmentu premaknilo še više. Izpušni sistem iz linije Evolution iz titana za Mercedes-AMG S 63 Coupé, predstavljen leta 2015 na razstavi IAA v Frankfurtu, je sistem nove generacije, ki je za 45 % lažji od serijskega, ima homologacijo ES/ECE in vključuje inovativno aktivno X-povezavo, ki poskrbi za različna zvočna profila osemvaljnika. Na motociklističnem trgu je podjetje leta 2015 na prestižnem salonu EICMA v Milanu predstavilo najnovejši koncept izpušnega sistema in različico (r)evolucionarnega izpušnega sistema iz titana. Napredna visokotehnološka izdelka vključujeta celo vrsto inovativnih rešitev in veljata za posebno nadgradnjo prvotnega heksagonalnega dušilca, kar dokazuje, da slovenski specialist za izpušne sisteme s svojo inovativno in napredno tehnologijo nenehno zre v prihodnost.

Akrapovičeva dirkaška zgodovina je konstanta v zgodovini podjetja, ki dokazuje, da lahko podjetju zaupajo prvaki (#TrustedByChampions). Velik pomen dirkanja za podjetje je konec leta 2015 pripeljal do pomembnega dogodka v Akrapovičevi zgodovini, saj je Jorge Lorenzo v Valencii postal svetovni prvak v razredu MotoGP in za podjetje osvojil stoti naslov svetovnega prvaka.

S stalno rastjo povpraševanja po izdelkih tako na avtomobilskem kot motociklističnem trgu se vztrajno povečuje tudi proizvodnja na novi lokaciji v Črnomlju, odprti v letu 2015. Ob svoji 25. obletnici ima tako podjetje zelo obetavno prihodnost, pri čemer že v letu 2016 načrtuje več zanimivih dogodkov. Posamezni dogodki bodo objavljeni tekom leta, pri čemer bodo najnovejše informacije na voljo na vseh Akrapovičevih naslovih na družbenih omrežjih in prek različnih trženjskih platform podjetja, kjer lahko izveste, kaj se dogaja z vodilnim proizvajalcem vrhunskih izpušnih sistemov na svetu.

Igor Akrapovič, lastnik podjetja:

»To ni samo pomemben dogodek za podjetje, ampak tudi zelo osrečujoč dogodek zame osebno. Ko sem na začetku devetdesetih let začel izdelovati izpušne sisteme zase in za nekatere dirkaške prijatelje, si nisem predstavljal, da bo podjetje zraslo v to, kar je zdaj, ali da bo doseglo tako veliko v poslovnem in tudi v dirkaškem svetu. Vse to smo lahko dosegli s predanostjo temu, da postanemo najboljši, ter z neizmerno vero in trdim delom zvestih Akrapovičevih zaposlenih. Ob tej priložnosti bi se rad osebno zahvalil vsem, ki ste prispevali k temu, da smo prišli tako daleč. Zavidljive nagrade, kot je »Red Dot: Best of the Best«, pomenijo veliko priznanje vsemu, kar vsi zaposleni prispevajo k temu, da je podjetje vodilno na svojem področju. Vidi se, da je vsak izdelek narejen s ponosom, kar potrjuje predanost zaposlenih. Dirkanje je v naši krvi in 100 osvojenih naslovov svetovnih prvakov ob 25. obletnici je fantastičen in skoraj neverjeten uspeh – verjel sem, da bomo delali konkurenčne izpušne sisteme, nikoli pa si nisem predstavljal, da bomo imeli tako veliko svetovnih prvakov!

Vesel sem, da lahko praznujem prvo četrtino stoletja delovanja podjetja in upam, da bo naslednjih 25 in več let ravno tako uspešnih. Podjetje bo še naprej raslo in kdo ve, kaj vse še lahko dosežemo. Odločeni smo biti čim boljši na vseh področjih, pa naj gre za razvoj inovativnih izdelkov, poslovno rast ali za dirkanje. Prihodnost že nestrpno pričakujem in če bo izgledala vsaj približno tako kot prvih 25 let, nas zagotovo čaka neverjetno potovanje.«

Vir: Akrapovič arhiv, Suzuki Racing, Audi Sport, Simon Cudby / KTM